Trwałość TDI na krótkich dystansach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamSkoda
    Drive
    • 2007
    • 55

    Trwałość TDI na krótkich dystansach

    Czy mnie się zdaje czy na pierwszej fotce ci dwaj goście wewnątrz auta mają tak jakoś podejrzanie mało miejsca dookoła siebie :?: :?: Jak nie przymierzając w Matizie?
  • metrotest
    Rider
    • 2006
    • 506
    • Volkswagen
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    Trwałość TDI na krótkich dystansach

    Witam

    Znajomy ma możliwość zakupu auta z silnikiem Diesla 110 KM /przebieg 130 tys. km/.
    Auta jest zadbane, obecny właściciel jeździ spokojnie. Co do samego silnika to wiadomo.
    W zasadzie nic złego nie można powiedzieć bo to dynamiczna jednostka a przy tym mało pali.
    Chciałbym się natomiast skupić na jednym aspekcie /i proszę o komentarz na ten temat/.
    Znajomy jeździ głównie na krótkich dystansach w mieście /ok 10 km do pracy/ i w tych warunkach będzie przede wszystkim użytkował auto.
    Zastanawam się czy mu nie odradzić zakupu bo:
    1. turbinę trzeba rozgrzac a potem wystudzić - tak wiec na tak krótkim dystansie autem nie
    bedzie za bardzo kiedy pocisnać,
    2. kabina w dieslu nagrzewa sie wolniej tak wiec zimą w środku na takim dystansie to nie
    jest za ciepło /+to że o ostrzejszej jeździe nie ma mowy - punkt wyżej/,
    3. obawiam się, że trwałość silnika /turbiny/ będzie mniejsza przy takiej eksploatacji.

    Znajomy jest napalony bo auto pewne, dobrze wyposażone i cena z rabatem /rodzina/ no i te 6.5L w mieście o trasie nie wspomnę

    Komentarz

    • jotka
      Drive
      • 2006
      • 66

      #3
      Re: Trwałość TDI na krótkich dystansach

      Zamieszczone przez metrotest
      1. turbinę trzeba rozgrzac a potem wystudzić - tak wiec na tak krótkim dystansie autem nie bedzie za bardzo kiedy pocisnać,
      wydaje mi się, że tu raczej nie chodzi o studzenie turbiny, bo musiałbyś stać z godzinę. Tylko o niewyłączaniu silnika natychmiast po jeździe, bo wtedy silnik nie pracuje a turbina się jeszcze kręci i brak smarowania źle wpływa na jej żywotność.

      Generalnie uważam, że tdi na krótkich dystansach też się sprawdzi, nie ma co przesadzać i za bardzo pękać.

      zdrowka
      JK

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        No zima to czasem i 20km nie zagrzeje srodka. To nie jest benzynowy silnik o pojemnosci 1l.

        Te 6.5l to zima na takim dystansem moze byc fikcja, bardziej wierze w 8l Ale latem 6 to moze byc max

        Jesli takie auta jezdza na taksowce, to cos w tym musi byc i przejezdzaja wiecej niz te 300-400kkm
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #5
          Ja tak dokładnie użytkuję moją Octavię - do pracy dokładnie 10km i mam spalanie na poziomie 6,5l/100km. Butować można po przejechaniu jakiś 6km, więc ostatnia prosta jest konkret. W zimie to przechlapane, bo w aucie zimno i się silnik nie chce nagrzać.

          Co do trwałości turiby to się przekonam z czasem. Narazie 45kkm przejechane bez problemu, a jak coś to będzie pretekst na przeszczep turbo z ARLa.

          Moim zdaniem trzeba kupować diesla, bo po kilku wyjazdach w trasę się zwróci, a i jazda do pracy nie będzie wcale taka ciężka.
          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez metrotest
            1. turbinę trzeba rozgrzac a potem wystudzić - tak wiec na tak krótkim dystansie autem nie bedzie za bardzo kiedy pocisnać,
            Turbina dość szybko się nagrzewa... jeżeli nie będzie jechał naprawdę ostro (autostrada) a potem gwałtownie nie wyłączy silnika, to nic jej się nie stanie (butowanie na zimno też nie jest wskazane).

            Zamieszczone przez metrotest
            2. kabina w dieslu nagrzewa sie wolniej tak wiec zimą w środku na takim dystansie to nie jest za ciepło /+to że o ostrzejszej jeździe nie ma mowy - punkt wyżej/,
            Można zamontować osłonę na gril, szybciej się nagrzeje...

            Zamieszczone przez metrotest
            3. obawiam się, że trwałość silnika /turbiny/ będzie mniejsza przy takiej eksploatacji.
            Bez obaw nic się nie stanie. Dobry olej i umiejętne traktowanie silnika to podstawa.

            Spalanie... Potencjometr od spalania ma pod prawą nogą. Im mocniej naciska tym więcej pali

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              ONLY TDI.
              Dopiero benzyna by w takiej jeździe ujawniła swoją paliwożerność. TDI będzie palić jak zawsze mało.
              Jedyna faktyczna wada to długie nagrzewanie, ale można Webasto zamontować.
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • Bonus
                Ambiente
                • 2005
                • 249

                #8
                Zamieszczone przez metrotest
                turbinę trzeba rozgrzac a potem wystudzić
                no to na takim dystansie się nawet nie nagrzeje więc nie będzie co studzić
                Zamieszczone przez metrotest
                kabina w dieslu nagrzewa sie wolniej tak wiec zimą w środku na takim dystansie to nie jest za ciepło
                ba i silnik przy -20 st będzie miał 50 st ale polejesz jakiś żadki dobry olej i nie będzie tragedji

                Komentarz


                • #9
                  Moim zdaniem trzeba kupować diesla, bo po kilku wyjazdach w trasę się zwróci, a i jazda do pracy nie będzie wcale taka ciężka.
                  ZGADZAM siez kolegą w 100%
                  ja mam tylko 3 km do pracy i zima jak były mrozy zimno było ale jechało się ...
                  a w lecie ..rewela, mało pali , a jest dynamika.

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Zamieszczone przez BioBogon
                    Moim zdaniem trzeba kupować diesla, bo po kilku wyjazdach w trasę się zwróci,
                    aby sie zwróciło to musiały by być to baaardzo długie wyjazdy (takie po 5 tys km) - aby roczny przebieg przekroczyl (sporo) 30kkm
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • Mr T.
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 236

                      #11
                      Zamieszczone przez metrotest
                      Znajomy ma możliwość zakupu auta z silnikiem Diesla 110 KM /przebieg 130 tys. km/.
                      Auta jest zadbane, obecny właściciel jeździ spokojnie
                      W tak sprzyjających warunkach to właściwie nie ma dylematu :wink:
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      No zima to czasem i 20km nie zagrzeje srodka.
                      :shock:
                      O, to nie wiedziałem. Ja miałem kiedyś do pracy 3km i w połowie drogi robiło się już ciepło .
                      Tak więc na zimę ciepła kurtka i kalesony, a latem (i nie tylko) banan na stacji benzynowej.
                      życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                      Komentarz

                      • Bond
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 136

                        #12
                        Nie rozdrabniałbym się , sprawdziłbym u dobrego mechaniora czy auto zdrowe i tyle.
                        Jeżeli gościu nie jest katownikiem i jeździł dormalnie jak bozia przykazała to tylko brać i śmigać, to nie jest auto przedstawiciela handlowego.
                        dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Jabar1975
                          aby sie zwróciło to musiały by być to baaardzo długie wyjazdy (takie po 5 tys km) - aby roczny przebieg przekroczyl (sporo) 30kkm
                          a co ty
                          nie zgadzam sie
                          ja jeżdze spokojnie w kilometrach i czuje przy tankowaniu ze jak zaleję za przysłowiowa stówketo jeżdze i jeżdze po mieście.a co przebiegów to jak Diesel go projektował to napisał " wół roboczy" i taka jest opinia.
                          ja mam drugiego diesla w zyciu i każde kolejne tez bedzie dieslem.

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #14
                            Zamieszczone przez Sigma_74
                            ja jeżdze spokojnie w kilometrach i czuje przy tankowaniu ze jak zaleję za przysłowiowa stówketo jeżdze i jeżdze po mieście
                            ale tu nie chodzi o odczucia tylko o matematyke. Przy roznicy w cenie okolo 5tys PLN (tak wyrywkowo z otomoto) na starcie trzeba sporo km nabic aby sie ta roznica wrocila. Tym bardziej ze benzyna U95 kosztuje tylko pare groszy wiecej niz ropa. A jesli auto jest na gaz to kalkulacja wychodzi jeszcze gorzej dla diesla.
                            Diesel to swietna sprawa, zdecydowanie lepsze odczuwalne osiagi (przy tej samej mocy), ekonomika itd - ale niestety nie da sie wysunac i obronic tezy ze jezdzac malo km rocznie diesel bedzie tanszy - bo nie bedzie - no chyba ze sie go kupi okazyjnie.
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Jabar1975
                              Tym bardziej ze benzyna U95 kosztuje tylko pare groszy wiecej niz ropa
                              Jeżeli ktoś ma własną firmę i potrafi (a to nie problem) odliczyć 22%VAT od benzynki oraz wrzucić ja w koszty.... to ten okres wychodzenia na "zero" dizla jeszcze bardziej sie wydłuży.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Jabar1975
                                ze jezdzac malo km rocznie diesel bedzie tanszy - bo nie bedzie - no chyba ze sie go kupi okazyjnie.
                                lub kupic na parę lat ...

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bezduszny
                                  Jeżeli ktoś ma własną firmę i potrafi (a to nie problem) odliczyć 22%VAT od benzynki oraz wrzucić ja w koszty....
                                  rownie dobrze moze odliczyc od diesla wiec to nie robi roznicy - choc powaznie ogranicza koszty
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Od dizla nie ma problemu z odliczeniem... od benzyniaka już jest drobny problem i trzeba (jak to u nas w Polsce) robić akrobacje.

                                    Ja specjalnie kupiłem Żuka benzyniaka

                                    Inwestycja 1,5k pln... i po problemie.

                                    Komentarz

                                    • Mr T.
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 236

                                      #19
                                      koledzy, wchodzicie już w temat "czy kupić benzynkę czy diesla" i jak to się ma do kosztów. A tu w temacie kolega metrotest pyta o wytrzymałość disla na krótkich odcinkach. Ma konkretną ofertę i nie rozpatruje kilku różnych. Może skupmy się na tym, bo już zaczynacie jechać z OT :wink: .
                                      życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                      Komentarz

                                      • RomanS
                                        Elegance
                                        • 2004
                                        • 804

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bezduszny
                                        Od dizla nie ma problemu z odliczeniem... od benzyniaka już jest drobny problem i trzeba (jak to u nas w Polsce) robić akrobacje.

                                        Ja specjalnie kupiłem Żuka benzyniaka
                                        Wiem, że OT ale proszę nie rób ludziom wody z mózgu. Od 01.05.2004 r. problem jest dokładnie taki sam dla wszystkich paliw (czyli niemożność odliczania VAT-u od paliwa do Octavii). Zawsze musisz w tym przypadku kupić tego Żuka na określony rodzaj paliwa. I jeszcze musisz mieć taki rodzaj działalności, który uzasadnia używanie tego Żuka, bo inaczej każdy inspektor z Urzędu skarbowego wywali Ci to paliwo z kosztów. A odsetki podatkowe (znacznie wyższe od ustawowych)liczone 5 lat wstecz mogą zaboleć. Nie mówiąc już o postępowaniu z kodeksu karno-skarbowego.

                                        A jeśli chodzi o pytanie w temacie to znając historię auta należy je brać i tyle !
                                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                        Komentarz

                                        • Jabar1975
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3331

                                          #21
                                          w takim razie metrotest, bierz nie zastanawiaj sie
                                          nasza droga: www.wpzs.pl

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Oczywiście, że kupujesz Żuka na benzynkę...

                                            Wystarczy, że w KRS czy we wpisie do działalności masz "Pozostała sprzedaż hurtowa" 51.90.Z ......... i po problemie.

                                            RomanS, to nie jest trudne i nie demonizuj... Z racji charakteru prowadzonej działalności kontrole akcyzy, VAT mam praktycznie co miesiąc... i nigdy nikt nie miał do tego żadnych zastrzeżeń.

                                            Komentarz

                                            • Jabar1975
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3331

                                              #23
                                              bezduszny, wydaje mi się że RomanS, ma rację - a nawet jeśli wziąść pod uwage te oszczędności na VAT to ile trzeba by przejechać kilometrów aby zwróciły się koszty zakupu takiego auta oraz jego utrzymanie (nie mówimy o jeździe ale o ubezpieczeniu i przeglądach rejestracyjnych), kolejna sprawa ilu spośród nas ma działalność i w ilu przypadkach ma ona taki profil?
                                              nasza droga: www.wpzs.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                chłopie kupuj nie zastanawiaj sie.

                                                Komentarz

                                                • Purchawa
                                                  Admin
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 8007

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Mr T.
                                                  koledzy, wchodzicie już w temat "czy kupić benzynkę czy diesla" i jak to się ma do kosztów. A tu w temacie kolega metrotest pyta o wytrzymałość disla na krótkich odcinkach. Ma konkretną ofertę i nie rozpatruje kilku różnych. Może skupmy się na tym, bo już zaczynacie jechać z OT
                                                  Jestem tego samego zdania.

                                                  Przywoluje wszystkich do porzadku :!: :hammer
                                                  Jeszcze raz zaczniecie robic OT i flamewar TDI vs benzyna w kolejnym topicu (szczegolnie kolega bezduszny), to paru osobom zostanie jedynie funkcja czytania tego forum. :evil:
                                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...